Navigácia

Obsah

Odporúčania psychoteapeutky PaedDr. Zlaty Šramovej v krízovej situácii

Typ: ostatné
Odporúčania v krízovej situácii

Užívaj c vitamín, d vitamín, ženšen, echinaceu aj v prírodnej forme.
Urob si zoznam vecí, ktoré by si rád/a urobil/a keď budeš mať čas a urob to hneď nie o 4 dni.
Vyber si niečo čo by si sa mohol/mohla učiť ( nové zručnosti, cudzí jazyk, hudobný nástroj...).
Počúvaj rozprávky.
Kresli, maľuj, tvor niečo rukami...

Odporúčania v krízovej situácii

 

  • Užívaj c vitamín, d vitamín, ženšen, echinaceu aj v prírodnej forme
  • Urob si zoznam vecí, ktoré by si rád/a urobil/a keď budeš mať čas a urob to hneď nie o 4 dni
  • Vyber si niečo čo by si sa mohol/mohla učiť ( nové zručnosti, cudzí jazyk, hudobný nástroj...)
  • Počúvaj rozprávky
  • Kresli, maľuj, tvor niečo rukami
  • Čítaj knihy, ktoré si dávno chcel/a prečítať
  • Každý deň sa spoj s niekým, na kom ti záleží, koho máš rád, kto ti je dôležitý
  • Pozeraj osviežujúce filmy a podeľ sa o tipy
  • Počúvaj hudbu, ktorá posilní tvoju dušu a srdce
  • Jarné upratovanie a vypratávanie ti určite skráti čas
  • Cvič aspoň 1x denne 10.20min – aj v sede, aj v ľahu (tí, ktorí inak nemôžu), urob si dychové cvičenia (podporíš kapacitu pľúc)
  • Ak môžeš tráv aspoň pol hodiny denne v záhrade, v prírode (ďalej od ľudí) a nezabudni sa chrániť rúškom
  • Jedz tak zdravo ako sa dá
  • Zisti, či niekto z okolia nepotrebuje tvoju podporu
  • Dávaj na seba pozor a zostaň zdravá a zdravý

Ak pocítiš strach alebo paniku alebo objavíš u seba alebo blízkych náznak choroby, zhlboka sa vydýchni a nadýchni a znovu pomaly vydýchni. Zbieraj informácie a overuj si ich.

 

Zober vyššiu dávku c vitamínu (1000mg), urob si teplý kúpeľ, zohrej sa v ňom 10 min. Osuš sa a choď do postele, daj si lipový čaj. Ak sa tvoje symptómy nezlepšia, zavolaj svojmu lekárovi. Po tomto kontakte a teste informuj okolie.

  • Ak vieš ako, modli sa aj za druhých, ak nevieš ako, popros univerzum o podporu všetkých bytostí na svete

 

PaedDr. Šramová Zlata,  psychoterapeutka


Vytvorené: 25. 3. 2020
Posledná aktualizácia: 25. 3. 2020 10:26
Autor: